torsdag 18. juni 2009

Innseilingen til Trondheimsfjorden..

i går var det endelig en finværsdag. Kveldingen ble benyttet til en tur opp på en høyde med utsikt til Fosen, Ørlandet og Hitra Frøya.
Fosen i det fjerne..

Ørlandet, med Ørland flystasjon til venstre.

Hitra og Frøya i det fjerne...

Fint ja...


Turen opp avdekker en del historie fra krigens dager.

En flokk Grindhvaler på vei inn fjorden. De ble også omtalt i Adressa (klikk her) i dag.
Hadde normalzoom så det ble litt langt hold. Men kan skimte de..

5 kommentarer:

  1. Nydelig landskap og flotte bilder! Herlig på slike dager å komme seg ut på tur og lade batteriene litt.

    SvarSlett
  2. Vakre bilder, og fantastisk flott landskap. Jeg skal på sommerferie til Ørlandet i sommer, har aldri vært der. Etter å ha sett disse bildene gleder jeg meg ennå mer :)

    SvarSlett
  3. For en flott tur du har vært på da, og så høyt!!! den undret jeg meg litt over... Regner med det var kalde vinder på toppen der, en kjente nå bare hvor mye det blåste i Trondheim på samme dag, ble helt svimmel og susete jeg.

    Spennende den hytten så ut til å være, gikk du inn??

    SvarSlett
  4. Nei..ikke alene...mørkredd..:))

    SvarSlett
  5. Så vakker blogg du har!
    Nydelege bilde :)

    SvarSlett